Hero. Of all channels.

S projektem knihy, která nemá ve světě real estate marketingu obdoby, přišel kolega Bjorn znaší Stockholmské kanceláře před více než rokem a půl. Chtěli jsme vám projekt představit už dávno, ale popravdě, nejdřív jsme si od něj museli trochu odpočinout – 50 výtisků, každý složený z 98 komponent, 4 x 1091 km v letadle a šílených 8 952 minut výroby. Jedině tak ale mohl vzniknout „Hero of all channels“.

Právě takto publikaci definoval původce celého projektu, designové Open Studio ze Stockholmu, které nás ke spolupráci oslovilo. Kniha Portalen Pop up byla totiž těžištěm celého marketingového konceptu pro kancelářskou budovu Värtahamnen–Portalen. A tím i hlavním hrdinou všech použitých komunikačních kanálů. Ať šlo o sociální sítě, direct marketing, newslettery nebo osobní prezentace zákazníkům.

Jak říká kultovní režisér David Lynch: „Ideas are everything.“ Když tedy designéři z Open Studio hledali paralelu, pomocí které prezentovat koncept budovy, která nově oživila  post-pandemické kancelářské prostory jako komplex firemních hubů umožňujících kreativní byznysovou interakci, přišli se skutečně originální myšlenkou. V renovovaných prostorech hrály zásadní roli flexibilita, univerzálnost a udržitelnost. A na nich proto stojí i idea Pop up knihy, která svojí hravostí, designem a provedením celý koncept podtrhuje.

V naší výrobě jsme už zažili ledacos, ale projekt Portalen Pop up nás posunul na ještě úplně jinou úroveň. Vytvořili jsme speciální multidisciplinární team, ve kterém vedle sebe stáli naši šikovní kolegové, tiskaři z Indigoprintu, Tereza Hradilková z Porigami, grafička Karolína Křížová, výrobci raznic a také projektoví manažeři ze dvou zemí. Byla to opravdu intenzivní a blízká spolupráce. Bez ní by takový projekt vůbec nemohl vzniknout.

Celou dobu mluvíme o knize, která má jen několik málo stránek. I přesto se jednalo o projekt zásadní důležitosti. Základem svazku jsou silné desky potažené plátnem Natuur&Halflinnen s černou ražbou. Blok je slepený ručně, a to ze sendvičových desek v kombinaci lepenky a kartonu Materica od Fedrigoni. Každá stránka má vlastní téma. Dopravní řešení v okolí budovy je představeno mapou s pop up objekty v podobě dopravních prostředků. Flexibilní kanceláře jsou přiblíženy pomocí rozkládacích dvojlistů se židlemi a stoly, na kterých nechybí ani hrnek s kafem nebo kočka. Na posledním dvojlistu na vás vyskočí zelené terasy se spoustou ptactva. Všemu ovšem vévodí budova samotná – masterpiece z kartonu Materica Terra Rossa s tiskem a měděnou ražbou právě od Terezy Hradilkové.

Upřímně jsme si nedokázali představit, jak neuvěřitelně složité bude knihu sestavit. Vytisknout všechny její části, vysekat nebo laserem vyřezat pop up prvky a připravit knihařský základ bloku, to byl tentokrát jenom úplný začátek. Pravá škola trpělivosti a pečlivé kompozice začala až potom. Ani to ale nestačilo. Aby kniha se všemi pop up komponenty fungovala, byly nezbytné i zkušenosti s tímto typem dynamických prvků. Můžeme mluvit o štěstí, že jsme v týmu měli i grafičku Karolínu Křížovou. Bez ní bychom totiž projekt ve finále nedokázali realizovat. Vytvořila detailní konstrukci všech pop up komponent a všechny díly nasledně tzaké slepila do funkčního celku. Děkujeme!

Projekt Portalen Pop up nám opět potvrdil, že poctivě dělané tradiční řemeslo může perfektně splňovat i potřeby soudobého marketingu. Ačkoli to zase byla tvrdá škola. Náročnost projektu pěkně shrnuli i naši klienti z Open Studio v postu na LinkedInu: „We had no idea how much work would be required, but it became a spectacular book!“ A co si budeme vymýšlet, pod tuhle větu bychom se klidně podepsali taky.

Previous
Previous

In Creativity We Trust

Next
Next

Unboxing v rytmu beatů